Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdams, Curt M.; Adigun, Olajumoke; Fiegener, Ashlyn M.; Olsen, Jentre J.
TitelTransformative Leadership Conversation: Toward a Conceptualization and Theory of Action for Educational Leaders
QuelleIn: Journal of Transformative Education, 21 (2023) 3, S.409-426 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Adams, Curt M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1541-3446
DOI10.1177/15413446221108404
SchlagwörterTransformational Leadership; Educational Change; Educational Theories; Social Change; Dialogs (Language)
AbstractIn this conceptual paper, we advance Transformative Leadership Conversation as a form of dialogue that relies on shared meaning-making to activate the motivational energy within people to transform social structures that impede aspirational realities. Transformative Leadership Conversation leverages the most commonly available resource for leaders--conversation--to approach transformation as a process that begins within individuals and moves outward to the relational context where actions and interactions define social structures. There are two interdependent parts to the paper: a conceptual definition and a theory of action. The conceptual definition describes TLC and situates its components in the social and psychological processes that drive transformation. The theory of action advances a simple framework for how leaders might engage TLC across different contexts and situations. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Transformative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: